با گرده گل به استقبال آلرژی های پاییزه برویم


 

نزدیک فصل پاییز که می شویم یکی از دغدغه های بسیاری از افراد حساسیت های پاییز است. این آلرژی ها ممکن است مشکلات ساده یا در برخی موارد مشکلات حادی را برای یک فرد به ارمغان بیاورد. پیشگیری از حساسیت های فصلی به ویژه حساسیت های پاییزه یکی از الزاماتی است که افرادی که دچار این نوع آلرژی ها می شوند، باید به آن توجه داشته باشند. گرده گل یکی از بهترین مواد طبیعی برای جلوگیری از حساسیت های پاییزه است.
می توان گفت که گرده گل نوعی واکسن طبیعی و گیاهی برای مقابله با انواع حساسیت ها است. علت اینکه به گرده گل واکسن طبیعی در برابر حساسیت گفته می شود این است که خود گرده گل نوعی ماده حساسیت زا است! اگر شما از این ماده پیش از بروز حساسیت های پاییزه استفاده کنید، سیستم ایمنی بدن را در مقابل آلرژی های احتمالی آماده می کنید. در نتیجه می توانید امیدوار باشید که در فصل پاییز دچار این نوع حساسیت ها نشوید. دقیقا شبیه به عملکرد یک واکسن!

 

توجه داشته باشید که استفاده از گرده گل باید حداقل یک ماه قبل از زمان بروز حساسیت های پاییزی شروع شود. یعنی فصل تابستان یا اوایل پاییز است که زمان مناسبی برای شروع مصرف گرده گل با هدف پیشگیری از حساسیت پاییزه خواهد بود.

چرا گرده گل برای آلرژی پاییزه مناسب است؟
منشا حساسیت های پاییزی عموماً گرده های گل و گیاهان و ذرات معلق در هوا هستند. در واقع گرده های گل یا دیگر ذرات معلق در هوا ممکن است باعث برخی از انواع حساسیت ها در فصل پاییز شود. این نوع از آلرژی ها می توانند به صورت مشکلات تنفسی یا حتی مشکلات پوستی بروز پیدا کنند.
همانطور که گفته شد بسته به نوع حساسیت، آلرژی ها می توانند خطرناک یا معمولی باشند. استفاده از گرده گل کمک می کند تا اگر حساسیت پاییزی به علت پراکنده شدن گرده گل ها و گیاهان مختلف در فضاست، در پایین ترین سطح ممکن روی بدن اثر بگذارد.
یعنی اگر گرده گل میل کرده باشید، ممکن است به هیچ وجه دچار حساسیت پاییزی نشوید و یا اینکه نوع خفیف از این نوع آلرژی فصلی را تجربه کنید. علت این است که با مصرف گرده گل زنبور عسل، سیستم ایمنی بدن قبل از اینکه گرده های گل از طبیعت وارد بدن شما شوند و دچار آلرژی شوید، در حالت آماده باش قرار می گیرند. به همین علت است که در هنگام پراکنده شدن گرده ها در فصل پاییز در هوا، سیستم ایمنی غافلگیر نمی شود و می تواند با این نوع آلرژی مقابله کند.

روش مصرف گرده گل برای مقابله با آلرژی پاییزه
اگر می خواهید گرده گل از حساسیت های فصل پاییز جلوگیری به عمل آورد، باید زودتر به فکر  مصرف این ماده طبیعی باشید. اگر در ابتدا یا اواسط پاییز دچار آلرژی می شوید، بهتر است از اواخر فصل تابستان مصرف گرده گل را شروع کنید. در این صورت بدن شما در برابر آلرژی های فصل پاییز ایمن خواهد شد. توجه داشته باشید که گرده گل دقیقا شبیه به واکسن عمل می کند و برای قبل از بروز آلرژی است نه پس از بروز آن!! در نتیجه سهل انگاری نکنید و مصرف گرده گل را شروع کنید.
روش های مختلفی برای مصرف گرده گل وجود دارد. شبیه به تمامی مصارف گرده گل، برای آلرژی پاییز نیز از گرده گل به صورت خام یا در ترکیب با دیگر مواد طبیعی استفاده می شود. این بستگی به نوع ذائقه و علایق و محدودیت های شما دارد که به چه صورت از گرده گل استفاده کنید.
بهترین روش ها برای مصرف گرده گل به منظور جلوگیری از حساسیت پاییزه، مصرف آن به صورت خام و جویدن آن در دهان ی حل کردن آن با بزاق دهان است. اگر این روش برای شما مطلوب نیست، تهیه کردن شربت عسل و اضافه کردن گرده گل به آن می تواند گزینه فوق العاده عالی برای این منظور باشد.
می توانید از عسل های تک گل با کیفیت مثل عسل آفتابگردان یا عسل کنار برای تهیه شربت عسل استفاده کنید. حتی عسل های چهل گیاه نیز می توانند گزینه های خوبی باشند. بعد از تهیه این شربت گرده گل را به آن اضافه و مخلوط می کنید. می توانید این معجون را روزانه میل کنید.
اگر روش های بالا مورد پسند شما برای استفاده از گرده گل نیست، هیچ ایرادی وجود ندارد. می توانید از گرده گل در انواع خوراکی های خود استفاده کنید. اضافه کردن گرده گل به سالاد، درست کردن انواع اسموتی با استفاده از گرده گل یا حتی تزیین بستنی با گرده گل، گزینه های خوبی هستند که عموما توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرند تا طعم خاص و بویی متفاوت گردد و گل کمتر حس شود.

هشدار در مورد مصرف گرده گل
برخی افراد به محصولات زنبور عسل حتی به مصرف عسل طبیعی نیز حساسیت نشان می دهند و به طور کلی به محصولات زنبور عسل آلرژی دارند. طبیعی است که چنین افرادی نمی توانند از گرده گل که آن هم نوعی از محصولات زنبور عسل به حساب می آید به عنوان یک ماده ضد آلرژی استفاده کنند.
این افراد به طور کلی در هیچ زمینه ای نباید از گرده گل مصرف کنند. مگر در شرایطی که پزشک یا طبیب طب سنتی به آنها اجازه داده تا از این ماده طبیعی برای درمان های خاص آن هم در دوزهای محدود، مصرف نمایند. چنین افرادی برای مقابله با آلرژی های فصلی باید به سراغ دیگر روش هایی که در طب سنتی مطرح می شود بروند.